You are here
Le Péché véniel - Rochecorbon
L'ŒUVRE DE BALZAC ET LA TOURAINE
Les Contes drolatiques
Le Péché véniel fait partie des Contes drôlatiques (I) dont plusieurs sont localisés dans les environs de Vouvray. Si plusieurs lieux sont ici évoqués, ils ne sont le plus souvent qu’à peine évoqués. Seul le château de Messire Bruyn à Roche-Corbon est décrit.
Messire Bruyn, celuy-là qui paracheva le chastel de la Roche-Corbon-lez-Vouvray, sur la Loire, feut ung rude compaignon en sa ieunesse. Tout petit, il grugeoyt desià les pucelles, gectoyt les maisons par les fenestres et tournoyt congruement en farine de diable, quant il vint à calfeutrer son père, le baron de la Roche-Corbon.
-
Et doncques, il possédoyt ung chastel deschicqueté sur toutes les coutures et tailladé comme ung pourpoinct hespaignol, assis sur ung costeau d’où il se miroyt en Loire ; dedans les salles estoyent des tapisseries royales, meubles et bobans, pompes et inventions sarrazines dont s’estomiroyent ceulx de Tours, et mesmes l’archevesque et les clercs de Sainct-Martin, auxquels il bailla, en pur don, une bannière frangée d’or fin. A l’entour dudict chasteau fourmilloyent de beaulx domaines, moulins, futayes, avecques moissons de redevances de toutes sortes, si qu’il estoyt ung des forts bannerets de la province, et pouvoyt bien mener en guerre mille hommes au Roy nostre sire.